Geschiedenis
Meer dan tien decennia ondernemend
In 1904 begon Pieter Jacobus Verhoef met de verkoop van rijwielen, al snel kwam daar de levering van motoren en automobielen bij. In zeer beperkte mate werden er ook invalidenwagens geleverd.
1915 – 1924
Het aanbod bestaat inmiddels uit meer dan rijwielen. Ook de “gramofoons” blijken populair. En er komen uitvindingen bij die nog meer decibellen produceren. P.J. Verhoef wordt dealer van Harley Davidson, Indian en Francis Barnett motoren.
1925 – 1934
In deze jaren groeit Verhoef uit één van de grootste rijwielhandelaren van de Zaanstreek. Ook het dealerschap van citroen en Nash wordt door Verhoef verkregen. Heel Zaandam loopt uit wanneer Verhoef de Citroen-karavaan organiseert.
1935 -1944
Flexibiliteit en inventiviteit zijn voor Verhoef al vanzelfsprekende kwaliteiten. Net als voor Gazelle. Het bedrijf ziet dat de steeds naar meer gemak zoekende klant toe is aan een elektrische fiets. Dames en Pastoors zijn er weg van. Op zo’n fiets kunnen ze de benen stilhouden waardoor de wind niet onder de lange rokken slaat.
De jaren ‘40 – ’45 zijn ook voor P.J. Verhoef een heftige periode. In 1942 wordt met de verkoop van automobielen gestopt. Niet zozeer in verband met WO II maar vanwege de enorme concurrentie.
1945 – 1954
In 1947 verandert de bedrijfsnaam in firma P.J. Verhoef&Zn. Pieter Jacobus verwelkomt zijn zoon Arie als medevennoot. Die teamversterking komt goed van pas nu de zaak weer zo bedrijvig wordt als voorheen. De Solex-verkoop is één van de pijlers van het succes. Heel Nederland wil een solex zodat de firma Verhoef in 1948 Solex-agent wordt. In januari 1954 neemt zoon Arie de leiding over. Piet Verhoef blijft betrokken bij de zaak. Het 50-jarig jubileum wordt op 4 maart 1954 gevierd. In de eind-veertiger jaren beginnen vader Pieter Jacobus en zoon Arie Verhoef zich steeds meer bezig te houden met het geschikt maken van rijwielen voor gebruik door invaliden. Daarmee wordt de basis gelegd voor het specialisme van de revalidatie techniek.
1955 – 1964
Vespa en voorspoed, tegenwind en Coentunnel. Hoewel de Vespa scooter een veel grotere investering vergt dan de nog geen 6 jaar ervoor geïntroduceerde solex, vindt deze aanwinst snel zijn weg naar vele enthousiaste gebruikers.
1965 – 1974
Door de concurrentie in de rijwielbranche en de stijgende vraag in de markt gaat Verhoef zicht steeds meer toeleggen op het tot maatwerk modificeren van revalidatiehulpmiddelen. In 1964 viert het bedrijf een feestelijk 60-jarig jubileum.
1975 – 1984
De verkoop van rolstoelen, en hulpmiddelen onderging een dusdanige groei dat werd besloten om alle andere activiteiten af te stoten. In 1981 verandert de zaak in een BV: Verhoef Revalidatie Techniek BV. Louis Verhoef wordt de nieuwe eigenaar.
1985 – 1994
Begin jaren 90 ging Verhoef ook woningaanpassingen uitvoeren. Eerst kleinschalig maar al snel bleek dit een prima aanvulling te zijn van het assortiment. Binnen enkele jaren was het een volwassen onderdeel geworden van het bedrijf.
1995 – 2004
De afgelopen tien jaar nam Verhoef misschien wel de grootste stappen sinds haar bestaan. De firma professionaliseert zich verderop de uitvoering van de woningaanpassingen, logistiek, goederenstromen en administratie.In 1996 opent Verhoef een tweede vestiging in Heerhugowaard. Vanuit deze vestiging werden alle woningaanpassingen gecoördineerd en gerealiseerd voor een groot deel van Noord Holland.
2004 – heden
In 2006 is Verhoef Revalidatietechniek uit noodzaak verkocht. Dit was voor Marcel Verhoef en Erik Weimer het moment om de woningaanpassingen als zelfstandig bedrijf door te zetten en gaan door met de woningaanpassing onder de naam Verhoef Woningaanpassing BV.
Eind 2006 opent Verhoef Woningaanpassing de deuren van het eigen pand aan de Phoenixstraat 13 te Alkmaar.
Verhoef Groep heeft een rijke historie op het gebied van ondernemen en is een bedrijf dat continu met de veranderende marktbehoeften mee groeit!